Tuesday, July 19, 2011

Secomel Kamu


Aku masih ingat tetang kecomelan kamu, kau ade mata yang besar, pipi yang tembam, dan senyuman kau yang amat comel tu buatkan aku selalu ingat walau masa ue kau kecil lagi... Mata kau yang besar ditambah lagi dengan kebulatanya menambahkan lagi kecomelan kau disertai dnegan pipi yang tembam sangat sangat geram macam nak gigit jer seterusnya disusuli senyuman yang menawan hati semua orang...,ialah dak 6 tahun memang comellah kan.. heee~

Kau sememangnya comel, ingat lagi x kau berebut patung beruang dengan aku, Patung beruang pun kau nak rebut, tapi sebabkan aku x nak bagi kau merajuk lak... merajuk bukan sekejap, lame, selamat kau comel.. law x comel aku biarkan jer....
Tapi bila kau dah start merajuk aku x kan biarkan kau terus merajuk. Aku akan pujuk kau sebab kau memg senang kena pujuk hahah ^_^ sangat senang dapat pujuk kau.. ealah kau bukanya yang jenis suka merajuk pun just ngengada jer nak kan perhatian.. Comellah katakan.... tapi aku x pernah kisah kau merajuk...aku akan pujuk dan terus pujuk..

senang jer nak buatkan.... kau suka bunga so, aku bagilah bunga, jadi lepas ue, kita kawan balik ^_^...
lepas ue kadang kadan kita aku akan bawak buah untuk kau.. kau suka straberry, mama  aku selalu beli strawberry untuk kita... aku pun selalu bersama kau makan strawberry

lepas je dapat straberry yang mama beli, aku akan terus kepada kau tuk kongsi, ealah mane larat makan bebanyak kan, kau tersenyum riang ^_^...sangat comel waktu kau makn strawberry...















Kau masih ingat waktu dulu, masa aku x ade rambut aku botak hehe, waktu kita main masak masak bersama , kau suap aku makanan... kita dua je yang ada at padang ue...  aku pun x tahu nape... (penulis yang wta cam ue suka ati r)

Indah kan saat ue... ^_^







Hari ue kau bagi aku surat... surat apa pun aku x taw... ( gatal tul kan kekecik dah main surat surat)...aku ambilnya, aku simpan... aku x pernah tengok surat ue... sebab yang ada pun hanya bentuk hati kaler pink at luar surat ue.. aku mane mengerti lagi masa ue terlalu kecil... secomel kamulah katakan... tapi aku masih simpan surat itu untuk suatu hari nanti..

Masa terus berlalu dan kita terus membesar, ^_^ ealah kalau x besar x best lah kan... x naklah jd budak 6 tahun jer.. walaupun masa ue sangat indah..hurmmm...sewaktu kita meningkat ke usia sekolah rendah, kita dha menjadi matang sikit, sikitlah, dah x ade bunga bunga, merajuk merajuk, makan strawberry, atau main masak masak, kita main kejar kejar lak... haha,, kita main lari lari dekat padang yang ada lalang kuning ue.. tempatnye indah... masih segar lagi dalam ingatan...
Ini bukan adengan bercium!! Diulangi BUKAN ADENGAN EBRCIUM ^_^... waktu ni saja lawan mata, lepas lari lari, kau x nak mengaku kalah kan.. jadi kita selalu wat mcm ni untuk tentukan siape pemenang lumba lari yang kita buat.. selalunya aku bagi kau menang kalau kau kalah kau balik gtaw mama aku buli kau.. mane aci, x adil kau taw..hehe.. tapi aku memg suka kau mennag sebab nanti kau balik dengan gembira dan kau tidur dengan lena setiap malam.. ^_^

Hari itu kau buat satu janji dengan aku untuk selamenye kan... kau nak kitaw berkwan hingga akhir hayat ^_^.. aku ingat lagi.. sikit pun kau x nak jauh dri aku... bahgia hidup ini..heh :) ... waktu ue kita berjanji untuk bersama selamanya...

Disebabkan memori semalam yang tidak dapt dipadam, 15 tahun kemudian menjadi sesuatu yang amat bermakna dalam hidup aku...

ea dia bersama aku buat selamanya... aku melamar dia di situ... janji semalam yang dibuat dikota buat selamanya.. Bila dikatakan apa yang kita nak kita x semestinya dapat, tapi Tuhan akan berikan yang terbaik buat kita... Buat selamanya... terimalah diri kita seadanya... memori semalam masih segar di ingatan... SECOMEL KAMU....

Secomel Kamu....

0 comments:

Post a Comment