Saturday, August 25, 2012

Cari Pengganti



Rahsia ini
telah lama aku pendamkan
tiba masanya

Segala-galanya

Ku ceritakan

Aku kan pergi
Pergi ku tak akan kembali
Tiba masanya
Kau cari teman pengganti






Mungkin indah bila semuanya terjadi seperti yang diimpikan ,diharapkan, diimaginasikan,difikirkan, dan diinginkan. Semuanya bagai muncul dengan sendiri keindahan cerita nya tersusun, namun tidak bagi aku. Cukuplah sudah ku rasakan. Berbagai dugaan yang datang, sekarang hanya menanti masa untuk aku atau kau cari pengganti...






Saat kita bertemu dulu, ianya cukup indah bagai seperti mimpi. Mulanya seperti angan angan yang mengasyikkan,  mungkin takdirnya begitu. Apa yang menarik ia seperti kisah cinta yang lain sama jugak mestilah dimulai dengan seorang lelaki yang kacak, hensem ,bergaya, cukup sempurna yang bertemu dengan seorang gadis comel, cantik, tinggi, cukup indah dimata.
Kemudian aku dengan diri kau mula bergaduh, sikit demi sikit kita mula bertengkar, makin banyak masalah datang.. sehinggalah suatu hari...
kau dikatkan menghidapi barah..
sukar untuk ku menerima bahawa kau sakit... begitu teruk..
kau dirawat di hospital,
aku hanya mampu menagis di rumah tanpa henti...
hanya mampu menagis...





Aku belajar terima kekurangan dirimu biarpun diriku tidak dihargai sayang ♥...
selepas kau terselamat dari sakit barah itu, kita kembali bahagia, tapi masih ada masalahnya..
mengapa masih begini aku sendiri tidak mengerti dan tahu..
mungkin sudah tiba masa kau cari pengganti..
aku masih mencari dirimu yang selalu ada denganku dulu...
kau terus menerus hilang dalam diam kemudian kau muncul... siapa yang tidak sakit jika begini..
aku masih lagi menunggu dan terus menunggu...


kAU pernah menagis begitu juga aku. Kau tidak mengerti mengapa ini semua terjadi, kau berjanji, kata kata yang amat menyakitkan.. akan membahagiakan aku.. tetapi bila.. menjadi persoalanya.. terus menerus masalah mendatang, aku masih bertahan... engkau ku lihat sangat sakit .. dan makin sakit...
aku yang makin bertambah sakit.. jika rahsia ini berterusan ..
kita menipu siapa??? di mata orang kita pasangan bahagia tapi di belakang mereka, kita kerap bergaduh..
buangkan ego kita, rendahkan segalanya, kerana ego, hanya berharap kau dan aku kelihatan sempurna di depan mata orang bukanya mudah...
tetaapi perasaan sayang dan cinta masih ada..
tidak pernah luput... tidak pernah sesekali luput dari hati...



Aku kau biarkan keseorangan, sangat sedih..mengalir airmata ini.. ke mana kau hilang, 2 bulan, 2 bulan sebelumnya kau hilang ingatan , akibat kes ragut, kepala kau terhantuk di tolak, mengapa semua ini berlaku.. mungkin aku tidak tahu ketentuaNNYA, tiada siapa yang tahu..
aku terus menanti... AKU RINDUKAN KAU!!! TAHULAHH AKU RINDU KAU!! DENGARLAH RINTIHAN HATI INI.. AKU INGINKAN KAU YANG DULU...
tapi kau masih tidak mendengari rintihan hati ini...



Aku harap kita seperti ini suatu hari nanti... namun ada sesuatu yang kau belum lagi pasti.. jik diteruskan begini... hatiku pasti mati..
aku hanya mahu memeluk kau erat dalam dakapan, tanpa ada dugaan lagi atau maslah..
aku tidak larat lagi untuk mengadapi dugaan seperti ini... sakit...




Mungkin suatu hari kita akan begini... mungkin tapi masih ada satu cerita yang belum kau tahu...

Aku sakit...
iye awak...
aku sedang sakit... aku sedang bergelut dengan diri sendiri melawan penyakit ini..
 belum lagi pasti berapa lama mampu aku bertahan...
aku sakit... JANTUNG ini sakit...
 hampir 4 tahun... doktor masih belum mengesahkan apa sebenarnya...
hanya mampu menunggu waktu..
jika dibiarkan aku pergi...

sudah tiba masa kau mencari pengganti...sekarang...
aku tidak sanggup menipu lagi...mungkin ia terlalu mudah bagi kau...
tapi untuk aku tidak....

sebab aku tidak mahu kau keseorangan selamanya... nanti...




seperti ini...
aku merasakan terlalu sakit..
aku tahu kau tidak mampu bertahan...
jadi carilah pengganti...
....
mungkin ada yang lebih baik lagi....
lebih baik.. dan mengerti...
....

....
....
jangan lagi kau menagis.. kerana antara kita tiada siapa yang salah...









Aku kan pergi
Pergi ku tak akan kembali
Tiba masanya
Kau cari teman pengganti....

5 comments:

Sad..really sad..

August 26, 2012 at 1:08 AM

fie , sabar ye . insyaALLAH sumenye slamat nnt :)

August 27, 2012 at 8:06 AM

hurmm..semungkinye...

August 28, 2012 at 6:36 AM

mintak copy :3

August 28, 2012 at 10:24 PM

ok..silakan

August 29, 2012 at 6:05 AM

Post a Comment