Thursday, December 15, 2011

BF rampas BF ( Bestfriend rampas Boyfie )

  A sweets love story begins with one boy and one girl... tapi dimusnahkan dgn org ketiga. Cerita ini  dikongsikan oleh seorang kawan jauh yang trauma dengan cintanya. Seseorang yang memahami akan menagis, kalah OMBAK RINDU.


         Ia bermula dengan indah. Aku seorang perempuan yang agak agak biasa, sweets, x delah comel sangat bolehlah siapa nak kenal boleh tanya si fifi ni (penulis blog/cerita ni). Namaku Luna, aku ada seoarang  boyfie, dye sangat comel, menarik, sangat baik, dan pandai... tipu aku. Pada mulanya dia sangat baik... dia sangat manis mcm gula gula .tapi mula jelah mcm ue kan. Sebelum kisah selanjutnya bermula biarlah aku ceritakan bagaimana perkenalan kami bermula....


     
Kami berkenalan di laman muka buku(facebook/fb) alar, macam lagu najwa latif tu CINTA MUKA BUKU, tetapi kami dapat berjumpa, dan kami terus berhubungan. Mulanya sangat indah... dia akan menanti aku setiap hari khamis di sebuah mall yg terkenal di ibu kota( ayat dalam novel) hakhak...  dari situ banyak pengalaman anis aku dan si dia. Kami bersama sama berkepit ke sana ke sini dengan indahnya. Kalau ada sesuatu yang aku inginkan aku hanya memandang benda itu selepas itu pakwe aku ini  akan menyuruh aku menunggu di suatu tempat dan kembali dengan sesuatu yang aku inginkan, ternyata dia sangat memahami aku. Aku sangat gembira malah rasa bersyukur memiliki dia dan menemui dia di dalam hidupku.








  Dia suka mengajak aku berjalan jalan, bersiar siar aku pun suka bersama dengan si dia, aku merasa ketenangan aku merasa bahagia bila berada di samping dirinya. Semuanya indah dan bermakna. Kemudian semakin hari semakin aku sayang akan dirinya. Aku ingin bersamanya selamanya. Itu bagaikan suatu kemestian buatku...              
                                         


                                                 






                                                         
Namun, saat indah itu tidak lama, betullah kata orang apa yang indah di dalam dunia ini kita nikmati hanya sementara. Bukan kah semua ini ketentuan, jadi terima dengan keihklasan.... hari itu aku bergaduh dengan dirinya, aku tidak mahu mengalah, aku tidak tahu mengapa. Pakweku itu merajuk... tapi selepas itu aku tidak mempedulikanya aku biarkan saja dirinya merajuk.                                                                          


 Keesokkan harinya aku berjumpa dia di mall sepertia biasa. Sepertia hari hari yang lain, aku tidak pernah mengcheck handphone dia. Namun pada hari itu hatiku tergerak untuk memeriksa handphone si dia. Aku memegang handphone dia dan mula check dia punya handphone alar biasalah orang bercinta ade perasaan curiga ^_^. Lama lama aku check tu ,
  • check check ade msg dari someone, keluar number tk keluar nma pun.
  • 'Iloveyou' centu
hah!
jadi, AKU pun terus tanya dia siapa dia yang hantar mesej macam tu at dia. Dia diamkan diri, kemudian dia jwab salah nombor kot. Bijakkan dia bolehlak salah no kate i love u, nak aje aku balas hotak u!! Lepas tu aku pun kata at dia kalau dia x cakap bebetul aku balik, masa ue aku tahan air mata yg nak jatuh ni. Aku dah rasa dia menipu aku masa ue. Aku dah nak ngis tapi aku masih bersbar lagi. ...


      Kemudian, dia bagitahu aku sape perempuan tu, dia ceritakan kat aku siapa diri perempuan tu nama perempuan tu. Aku tergaman!  kawan baik aku yg hantar msj ue. apakah??? Aku tanya dia kenapa dia buat aku mcm ni?? aku tanya dia kenapa dia mcm ni?? aku cakap at dia lagi kalau hal hari tu sebabkan aku x pujuk dia aku mintak maaf tapi dia x wat ape ape. and dgn selamba tenuknya dia ckp at aku dia dah couple ngn kwan aku tu..:( terus berderai air mata aku ini.. aku menagis dekat situ jugak... :(....


lelaki itu aku rela lepaskan.... sebab
  •  dia ckp perempuan tu mintak cpl ngn dia and dia dh terima.
  • okayy, aku  diam then iaku ckp kt dia'takpa la kalau cemtu kan, teruskan hubungan dengan pmpuan tu. aku rela lepaskan dia asalkan dia bahagia.


Kemudia aku pun balik dalam keadaan yang sedih...... bila aku sampai rumah... aku msj kwan baikku ue aku tanye kenape dan dia ckp mcm ni
  • dia ckp' ape aku boleh buat? dah aku memang suka kat dia dari dulu lagi.
  • lagi sakit hati youuuu.
  • i dah tk reply.
    • pmpuan tu call aku ckp, mulai hari dia tknak aku call ,msg or jumpa laki tu
  • aku ckp ok je then letak...
Lepas hari tu aku terus kecewa dengan seorg kwan dan seorg bf, yang buatkan aku trauma dengan cinta... kerana kesakitan yang aku alami memori indah yang dilalui sangat sakit untuk aku ingatti...
jadi ku biarkan memori itu berlalu...
ku biarkan mereka bahagia di sana...
ku lepaskanya demi kebahagiaan dirinya...
maafkan aku...
bukan aku x menyayangi tapi ku lepaskan kerana ku kasihi....:(







   








                 



                       


                                                             

0 comments:

Post a Comment