Wednesday, December 21, 2011

Kawan atau Kekasih???

 Setiap kisah cinta memang tidak sempurna....
Pernah x korang berada dalam situasi seperti aku..??
membuat pilihan yg amat sukar, sama ada biarkan kedua duanya atau salah seorang pasti  terluka...
atau....


Permulaanya macam biasa, seperti biasa, dan biasa biasa, hero cerita ni mestilah 'aku'. Aku mempunyai seorang kawan baik yang sangat comel,sweets,menarik, suka mencubit cubit, bermanja manjaan, macam biasa ^_^ mestilah yang sweets sweets..haha... kawan aku ni  namenye LUNA. Luna selalu berada di samping aku senang atau susah, bertahun tahun berkwan dgn luna berbagai bagai dugaan serta ujian kehidupan kami lalui bersama,  iyalah dah 1 sekolah sama, kelas same, semua same lah.. 1 je lain..dia ni perempuan dan dia sangat comel .








ni luna.. ^_^ comel kan hee~
                                                             


         Bagiku memg best ada kawan yang setia,sentiasa bersama kita,ceria, kejap kejap merajuk, dah mcm pasangan kekasih  tetapi hanya sekadar kawan. Memang indah, memag bahagia rasanya. Namun korang tawlah kan semua kisah cinta mcm OMBAK RINDU  sama jer kisahnya, mulanya mesti mcm ni hero kacak hensem bergaya, jumpa seorang gadis, jatuh cinta , kalau ade konflik ade maslah sikit, x jd kawin, pas ue bergaduh gaduh lagi , hahaha kan kan..lepas tu ade org ketiga masuk campur, buat malsah lagi, lepas tu ENDING dia mesty same jer... law happy ending MEsti bahagia, kawin, hidup gembira selamanya kan kan, law SAD ending, mesty  salah seorang mati itu jer pun yg dpaat berjuta jutanya..hahaha...


OK ok. kembali pada cerita kita....
Selalunya semua kisah cinta mcm tulah kan..tpi kali ni lain... Luna tetap sahbat baikku. Diteruskan cerita, suatu hari aku berjalan jalan jalan dan jalan dan aku terus berjalan lagi...penat berjalan aku balik. hahaha... Giler dah ni... Balik rumah aku on9 fb... disini bermula pula kisah cinta aku... sangat snagat indah bukan...
alar skrg kan CINTA MUKA BUKU.. biase r ue...hehhee...


Aku berkenalan dengan seorang gadis, dia berpewatakan menarik,comel, sangat sweets, caring pulak ue, seng cerita sempurnalah kan kan.. tapi x ade sempurna sangat..masih ade kekuranganya. Aku jatuh cinta dengan dia. Setelah beberapa lama dekat 2 bulan jugaklah, aku berhubungan dengan dia.. ceh wahhh.. in a relationship with Tifa... sedapkan name dia hahaha... (name reka memg ah..) Tifa jatuh hati jua dengan aku iyalah mane x jatuh hatinya, dahlah comel, baik lak tu, hensem lagi, pandai amik hati,(perasaan betul dia ni!!) haha...


dan disebabkan itu aku terus berhubungan dengan tifa di samping kawan baikku tetp menjadi kawan baikku iaitu Luna.... semakin hari kami semakin rapat dan bertamabah rapat antara aku dan kawan baikku Luna, dan kekasihku Tifa..                                                  
                         
                                                                           


ni Tifa..^_^ sweets kan, lawa aku taw.. :)






Setiap hari  aku akan meluangkan mase bersama kekasihku Tifa. Sampai aku x tahu aku terlupa terhadap kawan baikku Luna atau pun tidak.. tetapi aku lihat dia gembira ,dia bahagia namun dia x berkata ape ape.. Aku lihat kegembiraan di mata Tifa kekasihku, setiap hari dia tersenyum dengan indah dan bahagia..


Malam itu aku menelefon Luna aku ingin mengajaknya keluar esok untuk bersama sama aku dan tifa bersiar siar. Namun pelawaan itu ditolak, sesekali aku terdengar Luna terbatuk, suaranya agak teruk, aku tahu Luna sedang kesakitan ... sungguh lama dia menahan penderitaan itu, menghadapi barah hati di tahap kronik memg amat membimbangkan aku.. aku menyuruhnya agar berehat dan duduk di rumah baik baik.. dia seperti menagis.. aku tidak tanya mengapa cuma mendiamkan diri..selepas beberapa saat telefon aku letakkan.. Aku tidak dapat memejamkan mata malam itu terfikirkan Luna yang sedang melawan untuk terus hidup..


Keesokkan harinya aku keluar dengn Tifa, Tifa kelihatan ceria, di sebuah taman kami bersiar siar...Taman itu sangat cantik dan sangat indah Tifa dengan riang berjalan jalan di sekitar itu...          


         




  Tiba tiba aku menerima 1 panggilan telefon...
panggilan dri ibu dan ayah Luna...
..........
........
...
Aku tergaman seketika..... Luna telah dimasukkan ke hospital dan memanggil manggil name ku... Aku mula resah,gelisah,dan serba salah, airmata aku menitis.... :( aku mencari cari segalanya...
Aku mencari Tifa....
Sekali lagi aku tergaman!!!... Tifa jatuh menyembah bumi dan terbaring di situ... aku kekeliruan..apa yang sedg berlaku....
AKu terus berlari ke arah Tifa... dalam nada yg sedih dan rentak serta beat yg agak perlahan airmata aku menitis terkengkan Luna.... aku segera mendptkan Tifa dahulu...
Tifa....                                                                                
                                               
Dalam kesedihan ini... Luna atau Tifa....;(

Segera aku berlari mencari kereta membawa Tifa ke hospital di samping  sangat sanagt takut akan pemergian Luna....
Aku menanti saat tibanya ke Hospital..... Sampai!!! TANPA mengucapkan terima kasih buat pak cik yg sanggup membantu aku td aku mendukung Tifa ...membawa masuk secara berlari ke dalam hospital di unit rawatan kecemasan ... aku menejrit jerit meminta bantuan... jantung Tifa seperti tidak berdenyut... aku sudah ketakutan.....


Tifa dibawa masuk ke dalam bilik rawatan di unit kecemasan tersebut... aku terlihat ibu dan ayah Luna segera aku pergi melihat mereka... dalam tangisan, mereka memberitahu aku... Luna memerlukan perdema  hati dengan segera....
Aku agak terkejut... pada masa itu Dr dr bilik rawatan Tifa keluar memnggil aku...
 Aku pelik, aku takut, aku tertanya tanya...:(...
Aku terduduk..... :(....
Tifa juga memerlukan penderma  hati dan ia perlu secepat mungkin...
IA soal wang bukan masalah kerana kekasih dan kwanku merupakan anak orang berada.. cuma... soal penderma secepat mungkin membuat aku binggung seketika....
Aku menyuruh Dr membuat ujian ke atas diri aku..


Ternyata sama... segala ujian darah dan segalanya same antara aku, Tifa dan Luna......:(
aku keliru... sejurus kemudia ibu bapa Tifa dtg memandg aku... mereka merayu rayu agar menyelamatkan anak mereka... tetapi bagaimana dgn Luna.....
ohw tuhan, ujian ini sangat getir bagiku.... bantulah akU!!! KU BERDOA....




....Aku x tahu... hanya air mata yg menemani aku waktu itu... menanti keajaiban berlaku... AKu melihat kawan baikku Luna dr luar bilik... wajahnya terlalu pucat menahan sakit yang amat snagat...mengapa bukan aku yg berada di tepatnya... seorag kwan yg baik... yg setia..susah sng bersame ku... Luna....


Aku ke arah Tifa pula.... air mata aku berderai lagi... cukup sakit... wajahnya same seperti Luna.. kesakitan pucat... masihkah mampu mereka bertahan... Tifa kekasih yg sangat baik, periang, membahagiakan aku... x pernh meminta ape ape un.... sangat baik.....
luna...... atau



tifa....






Aku tidak mempunyai banyak masa lagi....... pilihan perlu dibuat...Dr menunggu keputusan aku....
sebelum aku melangkah dengan berat hati meninggalkan Tifa... ibu bapa Luna dtg memberikan sehelai kertas... ku buka kertas itu ku bacainye.... sangap sayu....
aku melihat ke luar ... hujan sedang lebat membasahi bumi... terus menerusan..
ku melihat semula kertas itu...


Ke hadapan sahabatku....
mungkin waktu ini ketika kau membaca surat ini aku sedang terlantar di hospital,
ku menulis surat ini buatmu agar kau memahami isi hati dan segalanya tentang diri ku...
aku x mahu kwanku ini menagis, hentikanlah tangisan kau itu,
iya aku tahu aku akan pergi meninggalkan kau suatu hari nanti, surat ini aku serahkan kepada ibubapaku agar dapat kau mmbacanya kini..
maafkan aku atas salah silap aku bersama kau selama ini, aku harap kau x akan mendermakan ape ape yg ade pada diri kau untuk aku, sudah cukup kau menjadi shbatku selama beberapa tahun ini dan untuk selamanya... terima kasih kerana ada sewaktu aku menagis, bersamaku ketika ku gembira, aku tahu walau ape pun yg berlaku kau tetap akan ada dgn aku...jd... aku inginkan kau bahagia, bergmbira di atas muka bumi ini..jd biarkanlah aku pergi ... aku mahu kau tenang hidup dengan aman di sini tanpaku..aku tahu kau sudah menjadi pakwe seorang gadis... jagelah dia sebaiknya...
sayangku ...

                                                                                                            yg benar sahabatmu
                                                                                                                      ~ Luna~

kertas itu jatuh.....
air mataku jatuh....
cukuplah dengan apa yg aku alami ini, jgn ditambah lg kesedihan yg ada...:(
Dr dtg melihat aku... dia menyuruh aku bersbr..dan membuat pilihan skrg... 2 org Dr yg menunggu keputusanku ..dan yg akan buat sebaik mungkin...


baiklah Luna jika ini yg kau inginkan....:( dengan kesedihan yg teramat sangat aku ke bilik Luna...aku melihat dia... aku memegang tgan luna... aku mengucapkan terima kasih... air mata aku jatuh ke atas pipinya.. aku berlari keluar untuk terus bersedia melakukan pembedahan....
kawan atau kekasih kini jwapanya ada dlm kisah ini....




mase terus berlalu...ketika dalam kesedihan..mataku sayup sayup tertutup dan menjadi gelap.... kemudian aku tidak tahu apa yang terjadi.....
mungkin pembedahan sedang dilakukan.......












............dan segalanya pun telah berakhir..........                                                                            


if u come here, u will find me, i promise....


..... Aku terjaga dari lamunan... aku Lihat Tifa di sebelah ku, keadaan dia stabil, mukanya tidak lagi kelihatan pucat.. aku tersenyum... aku menoleh ke sebelh lagi... aku lihat Luna... berada dlaam keadaan yg baik juga...
aku tersenyum..berehat di atas katil di unit rawatan itu....
akhirnya aku pilih keduanya, sebab aku x nak kehilangan Luna kawan baikku, dan aku x nak kehilagan kekasihku Tifa....


Cerita dia mcm ni sebenarnye, mase Dr nak wat pembedahan tu sebelum tu aku suruh Dr kongsikan hati aku kat downak... hahaha ^_^ aku suruh Dr ue bg 2 hati aku.. so bg at Luna sebelah bg dekat Tifa sebelah so aku selamatkan Luna ngn Tifa dalam satu masa....tapi masalah aku sekarang ni aku dah bg HATI kat Luna ngn Tifa kan...jadi aku x ade Hati lah sekarang ni kan..hahahaha..^_^ macam tulah ceritanya....
baik x aku... demi menyelamatkan dowank aku wat mcm ni..hahahah
sekian ,terima kasih...


Sebenarnye , suka hati akulah cerita aku kan, aku nak ending mcm mane aku suka pun biar akulah kan, hahaha, tapi nilah cerita yg sebenarnye... dr kisah benar... aku bukan nak wat cerita merepek cerita ni berdasarkan kisah benar...^_^
lagipun kdg kdg pembaca mesti rasa bosan ke bace cerita yg hampir same, mula sama, ending same, semualah sama, hahaha kan kan, so aku bg kelainan sikit, heheheh
lagi pun aku dah x ade HATI sebab bagi kat Luna ngn Tifa jd terima jelah ea...^_^ hiiiiiiiiiii~




kekasih atau kawan ~ <3





TIFA...
Luna
     













                                                                                                                 
                                                                       
                                                                                                                        

1 comments:

gilw sweet, gempak punya cerita...
haha.. suspen doh...

April 21, 2014 at 7:11 AM

Post a Comment