Thursday, March 8, 2012

Ini Bukan Kisah Cinta

Jika janji semalam x tertunai lagi, tunaikanlah hari ini....

Aku berjalan pergi ke sekolah hari itu(walau aku dah x sekolah).  Pagi yg indah, suasana sepi, sang mentari di sebalik awan, kelihatan girang untuk keluar dr tempat tidurnya, 
sendirian di pagi hari, aku masuk ke kelas, aku menunggu rakan yang lain...
sememnagnya masih gelap ,sedang sang mentari terasa lambat untuk keluar seperti malas untuk bagun tdur hari itu..

Terasa kebosanan , ku keluar kelas ke arah Piano yang terletak di tengah tengah kawasan antara blok c dan d.. Aku duduk di kerusi Piano itu...aku menarik nafas sedalam dalamnya. ...
dan bermulalah sebuah melodi indah yang dimainkan oleh jari jemariku, sehingga diriku pada pagi itu penuh perasaan, pernah sayu...
jari jemariku terus menari nari di atas papan kekunci piano itu... alunan merdu kedngaran tanpa sebarang gangguan, menyentuh hati dan perasaan....


piano yg menjadi peneman



melodi indah yang dimainkan , jari jemari menari nari di atas papan kekunci itu...



Lagu yang sayu pun berlalu, tamat pada nada C.. belum pernah aku mengalami perasaan seperti ini mengapakah, apakah yang berlaku??? apa yang terjadi,
aku bangun, aku pusing kebelakang, aku tersentak...
aku pusing semula ke arah piano....
seorang gadis , tersenyum dihadapan aku...
senyuman yang cukup menawan, sangat indah ciptaan Tuhan yg esa,
aku membalas senyuman gadis yang amat comel itu,dan hatiku mula berdegup kencang...









aku melihat gadis itu dengan tenang.... wajah comelku tidak berubah..

mungin hanya gementar..









dan gadis itu tersenyum kepadaku...



Dia menghampiriku, dia merenung mata aku sedalam dalamnya, aku seperti dipukau, aku tidak begerak,


apakah ini cinta pandang pertama, senyumannya sebentar tadi masih segar dalam ingatanku, masih aku terasa..




aku semain berdebar debar...




dia masih mendekati...




aku hanya mendiamkan diri...




inilah pertemuan yg paling indah dalam hidup, seperti sudah diaturkan...




suasana gelap yg romantik dan indah, mathari yg masih baru keluar dr tempat tdurnya,dan sbuah piano yg




menjadi saksi pertemuan ini...




hanya aku dan dia...




saat indah ini...hanye di sini...


aku memegang dia, terasa dekat, semakin hampir dengan dia, semakin hampir dan hampir...




ku masih terdiam dan merenung matanya...

kenapa hari ini baru ku bertemu denganya...

saat kian berlalu...

dan pergi..matahari mula memunculkan dirinya, jelas semakin kelihatan di situ...


dan ciuman itu......

semakin hampir...


Dan apabila aku hampir mendapat ciuman pertama dalam hidup aku....
ia terus musnah dan mati di situ...
seperti sebuah gelas yang jatuh lalu pecah...
mengapa saat indah selalu berlalu dengan pantas??
mengapa???.....



dan berlalulah sebuah mimpi yang sangat indah apabila aku dikejutkan olah mama yg tersyg
yg bertanya 'Alang sampai bila kau nak tdo???'
aku pun bangun dengan perasaan hampa, sambil masih termenung...
Ini Bukan Kisah Cinta...
memg bukan , kenapa bukan???
Mengapa??
...........................
............................
..................................
hanyalah mimpi indah buat seketika,
Ini Bukan Kisah Cinta.....
sayang... memg bukan...
mengapa bukan, sbab......



Ini Bukan Kisah Cinta......







~tamat~


0 comments:

Post a Comment