Tuesday, November 27, 2012

30 HAri, kawan baik bakal Mencintai


Gadis itu sememangnya seorang sahabat baik, teman yang setia, dan pendengar yang sentiasa menemani aku.  Kawan baik ku sendiri, gayanye yang anggun, sopan, comel kadang lasak membuatkan ramai jatuh hati padanya. Bukan mudah untuk rapat denganya, ramai yang memburu dia sehinggakan terlalu ramai hingga dia menjadi rimas namun aku  menjadi sahbat baiknya, tidak tahu itu anugerah atau hadiah mahupun takdir.


Aku rimas!! aku rimas, kata Rika kepadaku.
Rika kenapa??
Aku x larat, mereka semua selalu mengacau aku!! apa kata kau dengan aku main satu permainan??
kata Rika...
Permainan apakah??
Kaau jadi kekasihku selama 30 hari...mulai sekarang...
Aku yang tertanya tanya makin menjadi tanda tanya, tetapi terus aku meng iakan kata kata Rika itu..



HARI 1
hari ni aku dengan Rika berjalan berdua dua ramai yang mencemburui, tetapi mereka tidak tahu kami hanyalah kawan baik, perwatakan kami sememangnya rapat terlalu rapat hingga menyebabkan kesalah fahaman terhadap orang yang melihat. Rika asyik meukul mukul aku konon sweet, bajet comel, dicekik pula aku..arghhhh Rika memg nak kena!!
indah perhubungan kami kerana berkawan baik..:)

HARI 2
Hari ni hujan, kami berlari dalam hujan bile sampai di tempat yang kami ingin pergi, x semena mena Rika yg bangang tu bermain hujan, Aku rasa macam nak pergi pukul jer dia..
x pasal pasal aku pun turut mandi hujan.. Rika bukan tidak tahu mandi hujan tu nanti demam tpi dia teruskan jugak, aku membiarkan saja ape yang Rika lakukan, aku melihat dia... dari dekat...

esoknye Rika demam, dan kena ceramah dengan aku sepanjang hari...

HARI 5
 Rika sembuh dari demamnya, dalam permainan ni aku mulakan rasa sesutau perasaan yang x sepatutnya aku rasakan, entah kenpa sayangku terhadap Rika semakin membuak buak, makin menjadi jadi makain lama makin melampau, namun Rika seperti sama seperti dulu, masih lagi keanak anakkan dan lasak, serta kasar walaupun anggun dan comel..
Rika mengajak aku melihat langit di kaki gunung pada hari ini...

HARI 8
Hari ini Rika ingin menonton wayang, aku yang tidak terlalu minat untuk menonton wayang, dipaksanya juga, Rika meukul mukul aku untuk menonton wayang, aku tetap tidak mahu.
tapi Rika memaksa juga... akhirnya aku mengalah, kami menonton wayang pada hari ini..
kami menonton Filem SaDAko, filem seram dari jepun buat pertama kalinya dengan aku,...
kerana aku bukan jenis tengok wayang...

HARI 10
aKU SEmakin lama semakin, tidak mengerti aku mulai senyap, Rika semakin hyper aktif, berlari ke sana sini,
indahnya bukan ke main, apekah ni dimaksudkan Cinta...
Rika , aku tidak pernah untuk ebrcinta dengan kau, kenapa perasaan kawan baik ini seperti ini..
ohw, Rika, kau melampau sebab buat hatiku gundah dan gulana.
aku tahu kebanyakkan kisah cinta kan berakhir tetapi bukan sahbat baik yg akhirnya jatuh cinta...
tiada dalam benakku...

Hari 15
Hari ini kau menarik tangan aku, kau bawa aku ke rumah kau...
 dadaku tercunggap cunggap, ape kau mahu buat....
aku ketakutan, rupanya kau ingin aku bermain piano untuk kau..
bermain sebuah lagu yang indah di hadapan kau...
aku tidak bertanya lagi...mengambil posisi... dn melayan perasaan....
aku bermain sebuah lagu......
melodi indah kedengaran dari rumah sebesar alam itu.... kelihatan suasana romantik yang indah....
tiba tiba Rika datang dan duduk di sebelahku, smabil memegang tanganku...
untuk bermain piano....




HARI 20
aku dan Rika duduk bersantai... menunggu matahari terbenam... Rika berkongsi masalahnya, dia menagis,
bukan mudah untuk melihat Rika menages tetapi hari ini dia mengeluarkanya...Rika berada rapat denganku...
akhirnya dia berhenti menages...
dia mhu berjalan jalan pula di sekitar taman..aku merelakannya..
menjadi peneman yang setia...



walaupun aku tidak tahu mengapa aku seperti pasangan kekasih ebrsama Rika namun ku biarkanya sahajaa...


Hari 25
Akhirnya masa permainan dah hampir tamat. Rika masih tidak mengatakan apa apa..
Rika menjadi semakin senyap, aku pula merasakan menjadi bakal mencintai...
Rika ku sayangkan kau..
aku cintakan kau...
ku harap permainan ini 1 realiti...
HARI 29...
PUKUL 11.30 MALAM...
Rika kenapa kau ajak aku keluar memalam ni.. tidka pernh lagi sebelum ini... aku tahu esok permainan ini akan berakhir...
Aku berdua didalam kereta bersama Rika di tepi jalan, aku menanyakan Rika inginkan air minuman, Rika meminta Pepsi.. Aku terus melangkah ke kedai...
dan tiba tiba....

BOOM!!!!
SCRETTTTTTTTTTTTT......BOOM!!

Rika meNJERIT JERIT MELAMBAI LAMBAI AKU...
aku hanya melihat dia... aku tidak dapat mendengar suaranya lagi...apa sudah jadi??? Rika..
Tiba tiba Rika melihat aku dari jarak yang dekat...
aku tertanya tanya mengapa???
Rika menjerit..
KAU APESAL!!!
ha???aku tertanya...
ASAl dari tadi kau termenung leps tu kau jerit nama aku, kau pegng tangn aku macam sekarang ni...???
aku tergaman dan terperanjat!!! ^_^
rupanya aku hanya berfantasi di siang hari...
benarlah kata orang mimpi jagan di siang hari.. habis aku diceramah Rika hari itu...namun Rika tersenyum seperti mengetahui sesuatu...


seperti mengetahui aku menyukai dia... tetapi dia  seakan akan menyedari ...namun masih seperti tidak mengetahui....



kawan baik tidak akan biarkan perasaan cinta menuasai diri, namun dia akan menjadi kawan baik yg memendam sesuatu selamanya...

30 hari , kawan baik, bakal mencintai...
















0 comments:

Post a Comment